محصول به سبد خرید اضافه شد
0

نرم افزار MATLAB

دسته‌بندی: نرم افزارها , اخبار
تاریخ: 13 مرداد 1400
بازدید: 5 بازدید

نرم افزار MATLAB متلب چگونه است؟

در اصل  نرم افزار MATLAB تنها مختص به یک رشته نیست و تمامی رشته‌های مهندسی و غیر مهندسی می‌توانند از این نرم‌افزار استفاده کنند. نرم‌افزار متلب (Matlab ) برگرفته از لغات Matrix Laboratory به معنای آزمایشگاه ماتریس می‌باشد.

این بدین معنا است که تمام عملیات و محاسبات در نرم‌افزار متلب با رویکرد ماتریسی صورت می‌پذیرد. این نرم‌افزار در رشته‌های مهندسی بیشتر جنبه تحقیقاتی و دانشگاهی دارد و تقریبا بیشتر پروژه‌های دانشگاهی رشته برق با این نرم افزار صورت می‌گیرد. این نرم افزار شامل دو بخش شبیه سازی (Simulink) و محیط برنامه نویسی (Code) می‌باشد. در بخش شبیه‌سازی دارای بخش‌های مختلفی نظیر بلوک‌های کنترلی، ریاضیاتی، مخابراتی، فازی، رباتیک و غیره می‌باشد. یکی از بخش‌های مطلوب برای مهندسین برق قدرت بخش Power System می باشد. در بخش سیستم قدرت نرم افزار متلب، بلوک‌های مختلفی ازماشین‌های الکتریکی، منابع الکتریکی، ابزارهای کنترلی و سویئچینگ و غیره می‌باشد.

بخش برنامه نویسی متلب، یکی از پرکاربردترین قسمت‌های نرم‌افزاری برای تمامی رشته می‌باشد. در این بخش که با استفاده از برنامه‌نویسی می‌توان به بررسی و تحلیل پروژه‌های مختلف پرداخت. پایه اصلی زبان متلب زبان C است. برنامه‌نویسی به شما اجازه مانور بیشتر در انجام پروژه خواهد داد. بابکارگیری کدنویسی در‌متلب می‌توانید حجم بلوک دیاگرام‌هایی که نیازبه تنظیم در محیط سیمولینک دارند را کاهش دهید. در نتیجه سرعت و خوانایی کار خود را افزایش دهید.

پروژه های موجود متلب

شبیه سازی شبکه استاندارد 14 باسه IEEE در سیمولینک نرم افزار متلب  جهت خرید بروی لینک کلیک فرمایید.

 

دیدگاه‌ها

4.3 4 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments

رفتن به بالای صفحه

درباره وب پاور سیستم


وب پاور سیستم ، یک مرکز تخصصی شبیه سازی و ارائه خدمات پشتیبانی‌از پروژه های شما همچون (مشاوره، راهنمایی، طراحی) است که با هدف رضایت مشتری و جهت حل مشکلات کاربران اکادمیکه وب پاور سیستم عزیز راه اندازی شده است.

هدف اصلی ما رضایت شما عزیزان و همیاری شما است تا بتوانید بدون هیچ مشکلی از خدمات ومحصولات سایت ما استفاده کنید و پروژه های خود را راه اندازی و مدیریت کنید.

پشتیبانی

ساعات کاری
شنبه تا چهارشنبه : ۱۹ – ۸:۳۰
پنجشنبه و جمعه : ۱۷ – ۹

 

راه های ارتباطی

ایمیل : webpowersystem@gmail.com
واتساپ : 09915552047

شماره تماس : ۰۹۱۵۴۸۵۰۳۹۶

 

مجوزها

logo-samandehi
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx