محصول به سبد خرید اضافه شد
0

محیط نرم افزار ETAP

دسته‌بندی: نرم افزارها , اخبار
تاریخ: 13 مرداد 1400
بازدید: 15 بازدید
نرم افزار ETAP- وب پاور سیستم

محیط نرم افزار ETAP چگونه می‌باشد؟

 محیط نرم افزار ETAP و نرم افزار ETAP یکی دیگر از برنامه‌های آنالیز جهت طراحی، شبیه سازی و عملکرد تولید، توزیع سیستم‌های توان الکتریکی است.

توانایی این نرم افزار در استفاده از آن در تحلیل شبکه‌های مختلف نظیر نرم افزار دیگسایلنت می‌باشد. اما از لحاظ عملکرد و قسمت‌های مختلف با آن فرق دارد. این نرم‌افزار نیز مانند نرم‌افزار دیگسایلنت از‌کتابخانه خوبی برخوردار است. خیلی از تجهیزات مورد استفاده درصنعت را‌در کتابخانه خود دارد.

درشکل زیر صفحه اصلی در نرم افزار ETAP نشان داده شده است. نوار بالایی نشان دهنده ابزارهای مختلف نظیر تحلیل پخش بار، اتصال کوتاه، آنالیز عملکرد موتورهای الکتریکی، هارمونیک. حالت گذرا، حفاظت و هماهنگ سازی حفاظتی، تجزیه و تحلیل DC، پخش بار نامتعادل وبهینه، جایابی خازن، قابلیت اطمینان و سوئیچینگ می‌باشد. بخش سمت راست نرم افزار مربوط به آیکن های شبیه سازی در هر ابزار می‌باشد. یکی از بخش هایی که باعث افزایش محبوبیت این نرم افزار شده است بخش گزارش دهی نرم افزار می باشد. این نرم افزار قادر است گزارش نهایی محاسبات را در فرمتهای مختلف نظیر Pdf ،Word و اکسل ارائه دهد.

نرم افزار ETAP

بخش‌های مختلف ابزار‌های مدل‌سازی نرم افزار ETAP

بخش ابزارهای مدلسازی را می توان به سه بخش کلی AC، DC و حفاظتی تقسیم کرد که در شکل نشان داده شده است. بخش AC شامل تجهیزات شبکه AC که بیشتر شامل ترانسفورماتورها، خطوط، مولدهای تولید انرژی، بارها و غیره می باشد. در بخش DC نیز تجهیزات مختلف شبکه DC به منظور شبیه سازی وجود دارد. بخش حفاظتی شامل تجهیزات و رله های حفاظتی نظیر CT، PT و رله های مختلف حفاظتی می باشد. البته برخی از رله های حفاظتی نظیر دیستانس که با ANSI Code شماره 21 نشان داده شده است. در ورژن‌های بالاتر به نرم افزار اضافه شده است.

همانند تمامی محاسبات و تحلیل شبکه قدرت، بخش نخست ابزارهای تجزیه تحلیل شبکه مربوط به محاسبات پخش بار می شود. در نرم افزار ETAP سه نوع محاسبه پخش بار AC ، DC و Unbalanced وجود دارد. هر یک به نوبه خود مربوط به محاسبات بخش‌های مختلفی از شبکه قدرت می‌باشند و دارای تنظیمات جداگانه ای می باشند بعنوان مثال در محیط پخش بار AC می توان از روشهای مختلف پخش بار(نیوتن رافسون، Decoupled-Fast) با دقت و تکرار دلخواه استفاده کرد. در حالیکه در بخش محاسبات DC، محاسبات پخش بار با روش نیوتن رافسون بصورت پیش فرض نرم افزار صورت می گیرد.

روش‌های محاسبات پخش بار سیستم قدرت

در بخش اتصال کوتاه نیز، این نرم افزار شامل اتصال کوتاه AC و DC می باشد. در بخش AC شامل بخش های مختلفی نظیر اتصال کوتاه تکفاز، دوفاز و سه فاز در سیکل‌های مختلف و با استاندارهای متفاوت می باشد.  

آثار، اهداف و انواع اتصال کوتاه در شبکه چیست ؟

در قسمت دیگر نرم افزار دارای محاسبات آرک (Arc Flash) که شامل دو بخش محاسبات AC و DC می باشد. محاسبات مربوط به آرک در بسیاری از بخش‌های مختلف و حتی محاسبات و تنظیمات تجهیزات مختلف تاثیر دارد. برخی دیگر از قابلیت های این نرم افزار مربوط به بخش راه اندازی موتورها، محاسبات هارمونیکی، محاسبات حالت گذار، تنظیمات تجهیزات حفاظتی و غیره می باشد.

انواع رله‌های حفاظتی سیستم قدرت

پروژه‌های موجود در نرم افزار ETAP 

شبیه سازی شبکه استاندارد 14 باسه IEEE در نرم افزار ETAP جهت خرید بروی لینک کلیک فرمایید.

هماهنگ سازی حفاظتی رله های جریان زیاد با استفاده از نرم افزار ETAP جهت خرید بروی لینک کلیک فرمایید. 

حفاظت از مولد تولید پراکنده با استفاده از رله جریان زیاد جهتدار (DOC) با استفاده از نرم افزار ETAP جهت خرید بروی لینک کلیک فرمایید. 

 

دیدگاه‌ها

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments

رفتن به بالای صفحه

درباره وب پاور سیستم


وب پاور سیستم ، یک مرکز تخصصی شبیه سازی و ارائه خدمات پشتیبانی‌از پروژه های شما همچون (مشاوره، راهنمایی، طراحی) است که با هدف رضایت مشتری و جهت حل مشکلات کاربران اکادمیکه وب پاور سیستم عزیز راه اندازی شده است.

هدف اصلی ما رضایت شما عزیزان و همیاری شما است تا بتوانید بدون هیچ مشکلی از خدمات ومحصولات سایت ما استفاده کنید و پروژه های خود را راه اندازی و مدیریت کنید.

پشتیبانی

ساعات کاری
شنبه تا چهارشنبه : ۱۹ – ۸:۳۰
پنجشنبه و جمعه : ۱۷ – ۹

 

راه های ارتباطی

ایمیل : webpowersystem@gmail.com
واتساپ : 09915552047

شماره تماس : ۰۹۱۵۴۸۵۰۳۹۶

 

مجوزها

logo-samandehi
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx