محصول به سبد خرید اضافه شد
0

نرم افزار DIgSILENT

دسته‌بندی: نرم افزارها , اخبار
تاریخ: 13 مرداد 1400
بازدید: 56 بازدید

نرم افزار DIgSILENT چگونه است؟

یکی از نرم‌افزارهای قدرتمند در بررسی‌ تجزیه‌ و‌ تحلیل سیستم‌های قدرت (تولید، انتقال و توزیع) نرم افزار DIgSILENT (دیگسایلنت) می‌باشد.

این نرم افزار کاربرد بسیار زیادی در داخل کشور دارد. می‌توان گفت نرم‌افزار  اصلی در زمینه بررسی سیستم های قدرت در برق منطقه‌ای می‌باشد. نرم افزار دیسگایلنت کاربردهای زیادی از جمله در زمینه‌های حفاظت سیستم‌ها را داراست. بعنوان مثال سیستم‌های الکتریکی، هارمونیک، حالت گذرا، پروفیل ولتاژ، قابلیت اطمینان، جایابی بهینه خازن، بررسی دینامیک شبکه و غیره می‌باشد. یکی از برتری های این نرم افزار نسبت به نرم افزارهایی نظیر متلب، وجود کتابخانه مناسب می‌باشد.

وجود یک کتابخانه قدرتمند در هر نرم افزاری باعث دقت بیشتر در کارهای مهندسی می‌شود. بطور مثال در صورتی که شما یک کتابخانه قدرتمند شامل رله‌های حفاظتی، کابل‌ها، خطوط انتقال، ترانسفورماتورها، ژنراتورها و غیره داشته باشید. امکان محاسبه دقیق‌تر نیز بیشترخواهد شد. در شکل زیر نمایی از صفحه اصلی نرم افزار دیگسایلنت به همراه قسمت‌های مختلف آن نشان داده شده است.

نرم افزار دیگسایلنت

بخش ابزارهای مدلسازی در نرم افزار دیگسایلنت شامل تجهیزات مختلفی همانند ؛ باسبار، کلیدهای قدرت، مولدهای تولید انرژی، تجهیزات DC، تجهیزات حفاظتی و غیره می‌باشد.

یکی از اصلی ترین محاسبات تجزیه و تحلیل شبکه های قدرت تحلیل پخش بار و اتصال کوتاه می‌باشد. بصورت جداگانه در نوار ابزار بالایی این نرم افزار قرار گرفته است. به منظور محاسبه اتصال کوتاه در نرم افزار دیگسایلنت راه‌های دیگری نیز وجود دارد و از آنها استفاده کرد. به عنوان مثال در هر نقطه‌ای که نیاز به محاسبه اتصال کوتاه می‌باشد. می‌توان با کلیک راست بر روی آن بخش و انتخاب گزینه Calculate و سپس Short Circuit این عمل را انجام داد.

هر یک از ابزارهای اتصال کوتاه و پخش بار دارای روشهای محاسباتی مختلفی هستند که در زمان اجرا می توان آنها را انتخاب کرد. در شکل زیر روش‌های مختلف محاسبه اتصال کوتاه که در این نرم افزار وجود دارد نشان داده شده است.

آثار، اهداف و انواع اتصال کوتاه در شبکه چیست ؟

در شکل زیر بخش های مختلف محاسبه پخش بار نشان داده شده است. همانطور که در شکل نیز مشاهده می‌شود. در بخش پخش بار می‌توان پخش بارهای متعادل و نامتعادل در بخش محاسبات AC، و پخش بار DC را انتخاب کرد. البته در بخش سمت راست اجرای پخش بار می توان جزییات بیشتری را در اجرا و محاسبه نظیر تعداد تکرار، مدل پخش بار و غیره لحاظ کرد.

روش‌های محاسبات پخش بار سیستم قدرت

ابزارهای دیگر تجزیه و تحلیل شبکه این نرم افزار شامل بخش‌های مختلفی می باشد. در ابتدا به عنوان تغییر ابزارهای مختلف تجزیه و تحلیل شبکه معرفی گردید. همانطور که در شکل نیز مشاهده می‌شود این نرم افزار دارای ابزارهای تحلیلی Contingency Analysis (آنالیز احتمالی و یا پیشامدی)، Quasi-Dynamic Simulation  (شبیه سازی محاسبات دینامیکی)، RMS/EMT Simulation ( شبیه سازی حالت های گذرا)، Modal Analysis (تجزیه و تحلیل مودال)، Harmonic Analysis  (آنالیز هارمونیکی )، Reliability Analysis (محاسبات قابلیت اطمینان)، Optimal Power Restoration (باسازی و یا بازیابی بهینه)، Generation Adequacy Analysis (آنالیز محاسبات تولید)، Distribution Network Tools (ابزار محاسباتی شبکه توزیع)، Optimal Capacitor Placement (جایابی بهینه خازن)، Protection (محاسبات حفاظتی) می باشد.

انواع رله‌های حفاظتی سیستم قدرت

پروژه‌های موجود در نرم افزار دیسگایلنت

شبیه سازی شبکه استاندارد اصلاح شده 14 باسه IEEE در نرم افزار دیسگایلنت جهت خرید بروی لینک کلیک فرمایید.

شبیه سازی شبکه استاندارد 14 باسه IEEE در نرم افزار دیگسایلنت جهت خرید بروی لینک کلیک فرمایید.

شبیه سازی شبکه استاندارد 39 باسه IEEE در نرم افزار دیگسایلنت جهت خرید بروی لینک کلیک فرمایید.

شبیه سازی شبکه استاندارد 57 باسه IEEE در نرم افزار دیگسایلنت جهت خرید بروی لینک کلیک فرمایید.

شبیه سازی شبکه استاندارد 118 باسه IEEE در نرم افزار دیگسایلنت جهت خرید بروی لینک کلیک فرمایید.

شبیه سازی شبکه استاندارد 14 باسه IEEE  با حضور منابع تولید پراکنده در نرم‌افزار دیگسایلنت  جهت خرید بروی لینک کلیک فرمایید.

شبیه‌سازی شبکه استاندارد 14 باسه IEEE  با حضور نیروگاه خورشیدی 4 مگاوات در نرم افزار دیگسایلنت جهت خرید بروی لینک کلیک فرمایید.

دیدگاه‌ها

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments

رفتن به بالای صفحه

درباره وب پاور سیستم


وب پاور سیستم ، یک مرکز تخصصی شبیه سازی و ارائه خدمات پشتیبانی‌از پروژه های شما همچون (مشاوره، راهنمایی، طراحی) است که با هدف رضایت مشتری و جهت حل مشکلات کاربران اکادمیکه وب پاور سیستم عزیز راه اندازی شده است.

هدف اصلی ما رضایت شما عزیزان و همیاری شما است تا بتوانید بدون هیچ مشکلی از خدمات ومحصولات سایت ما استفاده کنید و پروژه های خود را راه اندازی و مدیریت کنید.

پشتیبانی

ساعات کاری
شنبه تا چهارشنبه : ۱۹ – ۸:۳۰
پنجشنبه و جمعه : ۱۷ – ۹

 

راه های ارتباطی

ایمیل : webpowersystem@gmail.com
واتساپ : 09915552047

شماره تماس : ۰۹۱۵۴۸۵۰۳۹۶

 

مجوزها

logo-samandehi
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx